Kuidas büroohotelliga rendiraha säästa

12.09.2018

Oled uue või juba toimiva ettevõtte omanik ning otsid uut üüripinda? See ettevõtmine võib osutuda oluliselt keerulisemaks ja kulukamaks, kui esmapilgul tunduda võib.

Vaadates üüriturul ringi jäävad esimese asjana silma pikad rendiperioodid, suured tagatisrahad ning krõbedad kuumaksed. See kõik võib alles alustavale ettevõttele rahaliselt üle jõu käia, seda enam kui pole kindel, mis isegi lähitulevik toob.

Õnneks on Eesti üüriturule saabunud uudne ja vägagi paindlik lahendus, milleks on büroohotell. Nii et enne kui kirjutad mõnele pikale üürilepingule alla, loe siinsest blogipostist, mis see teenus endast kujutab, kelle jaoks see mõeldud on ning mis eeliseid see endaga kaasa toob.

Mis on büroohotell?

Kui välismaal ei ületa büroohotellid enam kuidagi uudiskünnist, on Eestis tegemist suhteliselt uudse teenusega. Mis see büroohotell siis ikkagi on?

Büroohotell on ettevõtetele suunatud ning eelnevalt sisustatud renditav kontoripind, mida haldab täielikult üürileandja. Tähendab see seda, et rentnikuna ei pea Sa muretsema ei kontori sisustamise ega ka selle haldamise eest. Just nagu tavapärases hotellis.

Enamasti asuvad büroohotellid suurtemate linnade ärirajoonides, olles seeläbi mugavalt otse töömelu keskel. Tänu kõigele eelnevale on tegemist mugava ning paindliku teenusega.

Büroohotelli peamised eelised

Kuigi büroohotelli teenus on mõneti sarnane tavapärase kontoripinna rendiga, on siin ka mitmeid suuri eeliseid. Vaatame täpsemalt, mis need on.

Büroohotelliga säästad rahas

Kindlasti jääb esimese asjana büroohotelli juures silma tavapärasest oluliselt madalamad sisseseadmise kulud.

Tänu sellele, et hotell on juba täielikult sisustatud nii mööbli kui ka tehnikaga, ei pea Sa tegema suuri lisakulutisi nende muretsemiseks. See annab väga suure eelise alustavale ettevõttele, kel ei ole mõtet esialgu liialt investeerida äritegevusega otseselt mitteseotud asjadesse.

Selliselt ootavad Sind hotellis ees näiteks kaasaegne nõupidamisruum ja mugav kööginurk. Lisaks ei pea Sa nende korrashoiu eest hoolt kandma. Kui midagi läheb katki, parandab selle hotelli omanik.

Büroohotelliga oled paindlik

Kindlasti on mainimist väärt ka büroohotelli teenuse suur paindlikus. Erinevalt tavapärastest rendilepingutest, mille pikkus on vahemikus 3-5 aastat, saad büroohotelli teenuseid kasutada kasvõi tunni aja kaupa.

Büroohotelli ajaliselt paindlik ning suurte tagatisrahadeta rendileping sobib lausa ideaalselt alustavale ettevõttele, mille rahavood pole stabiilsed. Nii ei pea Sa lepingule allkirja andes muretsema, kas suudad renti maksta ka aasta pärast.

Lisaks paindlikule rendilepingule saad büroohotellis mugavalt ja kiiresti muuta üüritava pinna suurust. Näiteks kui Sinu ettevõttel on kiire kasvuspurt või vastupidiselt tõmbad inimressursside osas otsi koomale, saad pea päevapealt vähendada või suurendada oma renditavat pinda.

Büroohotell on efektiivne

Büroohotellis maksad ainult teenuste eest, mida ka reaalselt kasutad. Tänu sellele kujuneb vähem tarvitatavate ruumide ja teenuste kasutamine tavapärasest oluliselt soodsamaks.

Näiteks kui Sinu ettevõtet külastavad kliendid vaid kahel korral kuus, ei ole mõistlik antud pinna eest maksta täishinda. Seda aga tavapärases rendilepingus peadki tegema – maksma iga ruumi ja lisateenuse eest, olenemata kui tihti neid kasutad.

Lisaks ootab Sind büroohotellis ees professionaalne abimeeskond, kelle ülesandeks on aidata, tagades erinevate kontoriteenuste veatu toimimise. Näiteks aitavad nad Sul külalisi vastu võtta, pakuvad IT tuge ja sekretäri teenust ning tagavad puhtuse ja turvalisuse.

Tavaolukorras peaksid palkama endale vähemalt ühe täiskohaga inimese selle kõige koordineerimiseks.

Büroohotelliga vähendad likviidsusriske

Büroohotelli tulles ei pea Sa investeerima pea ühtegi senti ettevõtte põhivaradesse. Sellised modernse kontori omamise kulud nagu IT infrastruktuur, telekommunikatsioonisüsteemid, kontori sisustus ja igapäevane haldusteenus – kõik need on büroohotelli omaniku kanda. See maandab aga ettevõtte jaoks oluliselt likviidsusriske ja võib saada määravaks rolliks edu ja läbikukkumise vahel.

Büroohotellist saad lisateenuseid

Peale kontori rentimis- ning haldusteenuse saad büroohotellist juurde valida ka suurel hulgal teisi äriteenuseid. Näitena võib siinkohal tuua

  • ettevõtte asutamisteenus,
  • raamatupidamine ning maksunõustamine,
  • sekretäri- ja personaliteenuse.

Alustava ettevõttena saad kõik teenused ühest kohast ning oluliselt väiksemate kuludega.

Millistele ettevõtetele büroohotell sobib?

Kui eelnevas jutus sai mitu korda mainitud alustavaid ettevõtteid, siis pole see kindlasti ainuke ettevõtte tüüp, millele büroohotelli teenus sobib. Tegelikult sobib see pea kõigile ettevõtte suurustele ning tüüpidele.

Näiteks sobib see teenus hästi väikese ja keskmise suurusega ettevõtetele (VKE) või ka rahvusvahelise haardega firmadele, mis soovivad laieneda uutele turgudele.

Kindlasti on büroohotell väga mugavaks lahenduseks ajutiselt loodud ettevõtetele, mis otsivad endale projekti läbiviimise ajaks baasi. Sobib ta ka lihtsalt linna külastavale müügiesindajale, kes soovib oma klientidega kohtumiseks nõupidamisruumi rentida. Näiteid võib tuua siin veel ja veel aga üks mis kindel, sellisest teenusest võib ühel või teisel ajahetkel igal ettevõttel abi olla.

Kokkuvõte

Enamus ettevõtteid pöörab olulist tähelepanu firmasisese efektiivsuse tõstmisele, eesmärgiga tõsta tootlikust langetades sealjuures kulusid. Siiani on see väljendunud peamiselt tööjõu ning tööprotsesside üle vaatamises. Nüüd on aga tänu büroohotelli teenusele võimalik muuta ka kapitali infrastruktuur paindlikuks.

Sellest võimalusest on paljud ettevõtted ka kinni haaranud, pannes büroohotellide populaarsuse ülemaailmselt jõudsasti kasvamas. Tänu sellele saavad ettevõtted reageerida palju kiiremini turul toimuvatele muutustele ning on seeläbi konkurentsivõimelisemad.

Kui ei usu, tule ja vaata ise!